نتیجه ی باهم بودن !!!

پایگاه همدان شطرنج

این مطلب خبری تقدیم می شود به همه ی شطرنج بازانی

که در راه اعتلای ورزش شطرنج استان همدان

از منافع شخصی خود چشم پوشی کرده و به دفاع از منافع جمعی پرداختند

مسابقات شطرنج سریع هفتگی همدان

( 22 / 1 / 92 )

مسابقه ی شطرنج سریع هفتگی همدان در تاریخ 92/1/22 با حضور 37 شرکت کننده و به داوری آقای مهرداد شربتی در محل خانه شطرنج همدان در 7 دور برگزار و نتایج ذیل حاصل گردید :


مقام اول                       حامد منوچهری                        6   امتیاز

مقام دوم                     کامران صوفی زاده                     6   امتیاز

{ 6 امتیاز از 6 بازی }

مقام سوم                       سینا کوروند                       5.5   امتیاز

مقام چهارم                 حمیدرضا صداقت خواه                5.5   امتیاز

رتبه ی اول رده سنی بالای 50 سال      مهرداد جمالی       4   امتیاز

رتبه ی اول رده سنی زیر 14 سال       یاشار موحدی        4   امتیاز

رتبه ی اول رده سنی زیر 10 سال        داوود عقیلی         4   امتیاز

رتبه ی اول بانوان                  پگاه طهماسبی                   4   امتیاز

داور مسابقات                  مهرداد شربتی                  تصویر آرشیوی

« حواشی مسابقات »

مسئول شجاعی که بر صندلی اش نماند ، اما در دلها خواهد ماند

نیما سوداگر ( یکی از دهها مسئول مستعفی کمیته ی مسابقات هیأت شطرنج استان همدان ) که پس از جلسه ی رسمی هم اندیشی شطرنج بازان استان همدان که بصورت غیر رسمی توسط مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان به هم خورد !!! در دفاع از شطرنج بازان حاضر در این جلسه از سمت خود استعفاء نمودند و ماهها نیز از شرکت در مسابقات شطرنجی که در استان همدان برگزار شد ، همچون اکثر قریب به اتفاق شطرنج بازان استان همدان خودداری کردند ، بالاخره به اصرار برخی از دوستان شطرنجی اش ، در اولین مسابقه ی سال 1392 شطرنج همدان شرکت نمودند .

پایگاه همدان شطرنج وظیفه ی خود می داند از جناب آقای نیما سوداگر و همه ی پیشکسوتان ، قهرمانان و شطرنج بازانی که وقت گذاشته و در آن جلسه ی اشاره شده ، جهت کمک به هیأت محترم شطرنج استان همدان گرد هم آمدند ؛ اما متاسفانه مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان ، بجای تقدیر و تشکر از این عزیزان ، حتی زبان توهین به آنان گشودند ؟؟؟ بی نهایت عذرخواهی کرده و برای همه ی این عزیزان که ستون های ورزش شطرنج استان همدان می باشند ؛ آرزوی توفیق روزافزون نماید .

نکات مثبت :

- پرداخت فوری جوایز مسابقات پس از اتمام بازی ها .

- بالا بودن قابل توجه سطح کیفی این دوره از مسابقات ، نسبت به ماه های قبل .

- توزیع جوایز مسابقات به روش معقول تر پیشنهادی شطرنج بازان شرکت کننده .

دیروز مسئول آموزش ، امروز مسئول مسابقات ، فردا .....

سجاد جهانگیری ( مسئول فعلی کمیته ی مسابقات هیأت شطرنج استان همدان ) که از سوی ریاست محترم هیأت شطرنج استان همدان ، ابتدا به مسئولیت کمیته ی آموزش و مربیان و سپس به مسئولیت کمیته ی مسابقات منصوب شدند ( آنهم در کمتر از یک ماه ! ) .

به هرحال پایگاه همدان شطرنج ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند مسئولین مستعفی کمیته های آموزش و مربیان و مسابقات هیأت شطرنج استان همدان که به علت بالا بودن تعداد این عزیزان از نام بردنشان معذوریم !! برای جناب آقای سجاد جهانگیری آرزوی موفقیت و تداوم می نماید .

همچنین به اطلاع دوستان مسئول در هیأت محترم شطرنج استان همدان می رساند که پایگاه همدان شطرنج ( پربازدیدترین و پر عضوترین رسانه ی تخصصی ورزش شطرنج استان همدان ) در راستای پیشرفت کمی و کیفی ورزش شطرنج استان همدان ، همچون همیشه آماده ی هرگونه همکاری با آن مجموعه ی ارجمند می باشد ( البته فقط در راستای منافع جمعی جامعه ی ورزش شطرنج استان همدان !!! ) .

نکات منفی :

- جمع آوری تعدادی از ورودیه ها، در حین برگزاری مسابقات و نه در هنگام ثبت نام.

- تاخیر یک ساعته در شروع مسابقات ، که البته قسمتی از این وقفه به علت قطعی برق بود .

- عدم آشنایی کافی داور با نحوه ی کار با نرم افزار سوئیس منیجر ، جهت اعمال نظرهای قانونی پیش آمده در قرعه کشی مسابقات که حتی منجر به ایجاد نواقص جدی در جدول چند دور از بازی ها شد !

« سوژه ی هفته »

کامران صوفی زاده در همدان

کامران صوفی زاده شطرنجباز برجسته ی استان آذربایجان با درجه بین المللی 2189 که مدت شش ماهی است که مقیم شهر همدان است ، نیز برای اولین بار در این مسابقات حضور پیدا کرد و موفق به کسب 6 امتیاز از 6 بازی و گرفتن درجه داخلی (1411) مسابقات شطرنج سریع هفتگی همدان شد ( افزایش 111 درجه ای در همان هفته ی نخست ! ) .

لازم به توضیح است که ایشان از دور دوم وارد جدول مسابقات شدند و نکته ی جالب در مورد ایشان که سابقه ی رئیس هیأتی را نیز در کارنامه ی ورزشی خود دارند ، این است که آخرین بازی رسمی وی قبل از آنکه جهت ادامه تحصیل به خارج از کشور ( اکراین ) سفر کنند ، مربوط می شود به دومین دوره مسابقات شطرنج آزاد جام بین المللی سرداران شهید ارومیه در سال 1387 که اتفاقاً چند تن از شطرنج بازان استان همدان ، از جمله : استاد صبا و ... به عنوان بازیکن و بنده نیز به عنوان داور در این رقابت ها حضور داشتیم .

  

مسابقات شطرنج سریع هفتگی همدان

( 29 / 1 / 92 )

مسابقه ی شطرنج سریع هفتگی همدان در تاریخ 92/1/29 با حضور 40 شرکت کننده و به داوری سرکارخانم پرویزی در محل خانه شطرنج همدان در 7 دور برگزار و نتایج ذیل حاصل گردید :


مقام اول                       حامد منوچهری                        7   امتیاز

{ 7 امتیاز از 7 بازی }

مقام دوم                        سینا کوروند                        5.5   امتیاز


مقام سوم                      محمدرضا ولدی                     5.5   امتیاز


مقام چهارم                        صادق اسدی                       5   امتیاز

رتبه ی اول رده سنی بالای 50 سال      مهرداد جمالی       4   امتیاز

رتبه ی اول رده سنی زیر 14 سال       یاشار موحدی       4.5   امتیاز

 

 

رتبه ی اول رده سنی زیر 10 سال      ارشیا جعفری      4.5   امتیاز

رتبه ی اول بانوان                  نشمیل کلوندی                  3   امتیاز

داور مسابقات               سرکارخانم پرویزی               تصویر آرشیوی

« حواشی مسابقات »


حرکتی بزرگ توسط بزرگمرد کوچک شطرنج همدان

علی ایوکی شطرنجباز جوان و مستعد همدانی که در مسابقه ی شطرنج سریع هفتگی همدان در تاریخ 91/10/21 شاهد بحث و اختلاف نظرش با داور مسابقات مذکور (سرکارخانم پرویزی) بودیم ؛ در اقدامی شایسته و قابل تقدیر ، بطور داوطلبانه به دلجویی از ایشان پرداخته و برای وی در سال جدید آرزوی موفقیت نمود ؛ خانم پرویزی نیز متقابلاً برای آقای علی ایوکی در سال جدید آرزوی موفقیت نمود و ایشان را از سرمایه های رده های سنی ورزش شطرنج استان همدان نامید .

پایگاه همدان شطرنج وظیفه ی خود می داند از جناب آقای علی ایوکی ( جهت انجام این اقدام شایسته ) و از سرکارخانم پرویزی (جهت اقدام ارزنده ی متقابل) تقدیر و تشکر نماید .

امیدواریم اینگونه رفتارهای ارزشمند که این بار به وسیله سرکارخانم پرویزی و علی عزیز تداعی شد ، همواره در فضای ورزش شطرنج استان همدان تداوم داشته باشد .

نکات مثبت :

- پرداخت فوری جوایز مسابقات پس از اتمام بازی ها .

- بالا بودن قابل توجه سطح کیفی این دوره از مسابقات ، نسبت به ماه های قبل .

- برانگیخته شدن دوباره حس رقابت شطرنج بازان نوجوانان ، به علت حضور مجدد پیشکسوتان ، قهرمانان و مربیانشان در این بازی ها .


امیری که حرف دل همه ی شطرنج بازان رو زدی ؛ پس کجایی ؟

امیر خوشبین ( یکی از دهها مسئول مستعفی کمیته ی مسابقات هیأت شطرنج استان همدان ) که پس از جلسه ی رسمی هم اندیشی شطرنج بازان استان همدان که بصورت غیر رسمی توسط مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان به هم خورد !!! در حمایت از شطرنج بازان حاضر در این جلسه ، اقدام به بیان درد و دلهای شطرنج بازان استان همدان به مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان نمود و ماهها نیز از شرکت در مسابقات شطرنجی که در استان همدان برگزار شد ، همچون اکثر قریب به اتفاق شطرنج بازان استان همدان خودداری کردند ، متاسفانه همچنان نیز فرصت حضور در مسابقات شطرنج سریع هفتگی را به دلایل کاری نیافتند که امیدواریم به زودی شاهد حضور امیرخان که قطعاً در بالا بردن سطح کیفی بازی ها و جذابیت مسابقات موثر است ، باشیم .

پایگاه همدان شطرنج وظیفه ی خود می داند از جناب آقای امیر خوشبین و همه ی پیشکسوتان ، قهرمانان و شطرنج بازانی که وقت گذاشته و در آن جلسه ی اشاره شده ، جهت کمک به هیأت محترم شطرنج استان همدان گرد هم آمدند ؛ اما متاسفانه مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان ، بجای تقدیر و تشکر از این عزیزان ، حتی زبان توهین به آنان گشودند ؟؟؟ بی نهایت عذرخواهی کرده و برای همه ی این عزیزان که ستون های ورزش شطرنج استان همدان می باشند ؛ آرزوی توفیق روزافزون نماید .

نکات منفی :

- مشخص نبودن داور مسابقات ، بالخص در دورهای ابتدایی بازی ها .

- جمع آوری تعدادی از ورودیه ها، در حین برگزاری مسابقات و نه در هنگام ثبت نام.

- عدم تسلط کافی داور به اجرای قوانین شطرنج در هنگام ادعاهای تساوی بازیکنان و استفاده از افرادی به عنوان داور که خودشان در جدول مسابقات به عنوان بازیکن حضور داشتند !

 « سوژه ی هفته »

هتریک سینا کوروند در مقابل صادق اسدی

سینا کوروند شطرنجباز جوان و مستعد همدانی که در مسابقات جشنواره سراسری شطرنج آقایان کشور و سپس در پنجمین دوره مسابقات جدول بسته ی استان همدان بر صادق اسدی ( قهرمان اسبق شطرنج استان همدان ) غلبه کرده بود ؛ باز هم موفق به شکست استاد خود ، این بار در مسابقات شطرنج سریع هفتگی همدان شد !

سینا عزیز اگر بتواند ضمن استفاده از دانش و تجربه ی مربیان کارآمد و دوری جستن از مسائل بی ارزش حاشیه ای ؛ مطالعه ی شطرنجی خود را هدفمند کند و حریفان تمرینی مناسبتری را برای خود گزینش کند و همچنین در مسابقات مهم شطرنج که در سراسر ایران و در طول سال برگزار می گردد نیز بصورت فعال شرکت کند ؛ قطعاً در سال های آینده می تواند یکی از نمایندگان شایسته ی ورزش شطرنج استان همدان در کشور باشد .

خبرهای مرتبط

( پیشنهاد می کنیم که حتماً یکایک مطالب زیر را به ترتیب ، ملاحظه فرمائید )

لطفاً مرا درست کنید !

شرح چگونگی شکافتن اتم در شطرنج همدان !؟

راهکارهای پیشنهادی جهت برگزاری مطلوب مسابقات سریع هفتگی

جوابیه ی داوران باتجربه به اظهارات مطرح شده در سایت ماد شطرنج

جوابیه ی وبلاگ همدان شطرنج به اظهارات مدیر محترم سایت ماد شطرنج

هیأت شطرنج بالاخره اشتباهاتش در مسابقات هفتگی را پذیرفت !

رسید جوایز یا کاغذ باطله یا .....

 پلیس 110 در خانه شطرنج همدان ؟؟؟

لطفاً بگوئید که چه بر سر اموال هیأت شطرنج همدان آمده است ؟!

چگونه بجای جنگیدن ، شطرنج بازی کنیم تا کارمان به پلیس نکشد !؟

تداعی قانون عمل و عکس العمل در ورزش شطرنج استان همدان

{ امانت دار باشیم ؛ استفاده از مطالب و تصاویر فقط با ذکر منبع ، بلامانع است }

پایگاه خبری تخصصی ورزش شطرنج پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین

" همدان شطرنج "

www.hamadanchess.lxb.ir

www.hamadanchess.loxblog.com




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر